Aussie 3 Minute Miracle

Voor de mensen die mij nog niet kennen en die niet weten wat voor een soort haar ik heb: mijn haar is dik, heel dik en ik heb er veel van. Dan heb ik nog slag/ net geen krullen en de meest vervelende eigenschap van mijn haar: het pluist als een malle!
Doordat mijn haar zo pluist en zo dik is, ben ik altijd op zoek naar de perfecte conditioner of het perfecte haarmasker dat mijn haar handelbaar en pluisvrij maakt. Ik had al wat goede dingen gelezen over de 3 minute miracle conditioner van Aussie, dus hup, op naar de Etos en halen dat spul!

En, is het wat?

Ten eerste, wat direct opvalt: de geur!! Ken je nog die tubetjes met roze kaugwom er in van vroeger? Waar je zo lekker aan kon lebberen om er een stukje af te krijgen en dat er vervolgens spuug in je kauwgum zat? Ken je ze nog? Deze zijn het:

Daar ruikt deze conditioner echt precies naar! Ik dacht eerst nog: nou, zo erg zul je dat niet ruiken… Maar jawel! Je hele haar ruikt naar kauwgom, ik vind het wel wat hebben. Ruikt wel lekker zoet!

Een ander zeer positief punt aan deze conditioner is de verpakking en dan vooral hoe je de conditioner uit de fles krijgt. De fles staat als je hem goed neer zet op zijn kop. Handig, dan zit de conditioner alvast aan de goede kant van de fles en hoef je niet eerst 2 minuten te wachten voor er iets uit komt. Maar dan: de fles heeft geen afsluitbare dop, maar een superhandig systeem!

Dat middelste stukje is van rubber, daarin zitten twee kleine ‘sneetjes’ in de vorm van een plus. Zo lang de conditioner gewoon op zijn kop staat komt er niks uit. Knijp je echter in de fles, dan komt de conditioner er heel makkelijk uit. Echt, wat een systeem! Geen gehannes met doppen en uitkijken dat je je halve fles niet vol water laat lopen. Hier komt niks in, alleen komt er wel conditioner uit, briljant!

Goed, daar eindigt dan ook meteen mijn lofzang over dit product. Deze conditioner doet helemaal niks voor mijn haar… Als ik de fles moet geloven, dan zou mijn ‘damaged hair’ hier heel erg van op moeten knappen en handelbaar moeten worden. Dat is bij mij absoluut niet het geval. Mijn haar wordt er wel aardig zacht van, maar het pluist nog steeds erg, daar doet deze conditioner niets aan. Ook de substantie vind ik iets te dun. De conditioner komt zo uit de fles:

Het goedje is een beetje wittig, niet echt doorzichtig, maar wel erg dun. Ik heb liever dat een conditioner een wat stevigere substantie heeft. Als ik het over mijn handen verdeel heb ik het gevoel dat het er zo af zou kunnen lopen, niet handig! Wel kun je daardoor de conditioner makkelijk door je haar verdelen.
Als ik naar de ingrediënten van de conditioner kijk, dan zie ik dat er veel siliconen, parfum en parabenen in zitten. Wil je een van deze ingrediënten of misschien allemaal wel vermijden? Dan is deze conditioner niks voor jou!

Vind ik deze conditioner een 3 minute miracle? Nee, helaas. Mijn haar pluist nog steeds, het is echt niet handelbaarder, maar wel zachter dan zonder het gebruik van conditioner. De fles vind ik wel echt een pluspunt en de kauwgomgeur kan ik ook wel waarderen! Een lekkere geur en een handige fles vind ik alleen geen miracle, daarvoor moet er meer goeds gebeuren.

Voor een fles van 250 ml betaal je 8.99, voor een drogisterijconditioner redelijk veel. Er is ook nog een anti frizz lijn van Aussie te koop, wellicht doet die meer voor mijn haar? Ik ga er nog eens over nadenken of ik er weer 8.99 aan uit wil geven om het te proberen. Mocht ik het doen, dan horen jullie dat uiteraard!

Geef een reactie

