Look met Catrice Cruise Couture

Gisteren plaatste ik een review van het oogschaduwpalette uit de Cruise Couture limited edition. Het palette zag er zo op het eerste gezicht goed uit! Leuke kleurtjes, redelijke pigmentatie, al had ik zo mijn twijfels over de highlighter.
Dit paletje dus:

Vandaag een look waarbij ik alle kleuren uit het palette gebruikt heb. Wil je zien wat ik er van gemaakt heb?
Ik moet zeggen dat ik mijn mening over het palette bij moet stellen… De highlighter is veel te glanzend en te wit. Hij is bijna metallic en dat vind ik echt niet mooi op het wenkbrauwbot. Verder is de rode kleur zeer matig als je er een look mee probeert te maken. Op je ooglid blijft bijna geen kleur achter.
De donkerblauwe kleur heeft redelijk goed pigment! Ik vind hem alleen niet heel erg fijn blenden, waardoor je al snel een nogal harde lijn krijgt. De lichtblauwe kleur vind ik wel erg tof en pakt ook goed op mijn huid.

Dit is wat ik er (snel) mee heb kunnen maken. Ik denk dat ik een mooier resultaat zou kunnen krijgen als ik er heel veel tijd in zou steken, maar daar is het palette mijns inziens niet voor bedoeld. Dit palette zou je ’s ochtends snel moeten kunnen pakken om er een snelle ooglook mee te maken voor je de deur uit gaat. De samenstelling van de kleuren vind ik trouwens wel erg tof!

Hier kun je goed zien wat ik bedoelde toen ik net schreef dat de highlighter bijna metallic is. Too shiny!!

Ik heb de look als volgt opgebouwd:
– Too Faced Shadow Insurance over het gehele ooglid
– De oranje kleur op de binnenste helft van mijn bewegend ooglid
– De rode kleur op de buitenste helft
– Donkerblauw in de crease
– Highlighter op mijn wenkbrauwbot
– Lichtblauwe kleur als lijntje onder mijn oog
– Mascara: Max Factor Masterpiece mascara

Het idee van het palette vind ik super! De kleurensamenstelling is echt leuk en kan voor hele leuke looks zorgen, maar de pigmentatie en kwaliteit van de oogschaduws blijft wat achter. Dan gebruik ik liever de mono’s van Catrice, waarvan sommige wel echt heel erg fijn zijn!

Geef een reactie

