Layla Magneffect nagellak

Het merk Layla is een Italiaans merk met veel verschillende soorten nagellak. Zo hebben ze schitterende holografische lakken, lakken met een spiegeleffect, maar ook magnetische lakken. Die magnetische lakken heb ik getest, althans, vier stuks.

Er zijn in totaal 24 verschillende kleuren, maar ze hebben allemaal hetzelfde magnetische patroon: strepen.
En, doen de magneffects wat er op de foto’s van Layla zelf te zien is?
Ik kan er eigenlijk heel erg kort over zijn: nee. Ze doen absoluut niet wat de plaatjes willen doen geloven. Dit is het effect dat ik kreeg met de lakjes:

Dat lijkt niet eens op de foto’s op hun eigen website.
De lakjes lakken in principe fijn. De droogtijd is echter een drama. Je zou de eerste laag compleet moeten laten drogen voor je een tweede laag aanbrengt. Dit drogen duurde alleen zo lang, dat ik het geduld niet op kon brengen om te wachten tot de lak helemaal droog was. Misschien ging het daar al fout…
Vervolgens komt de tweede laag. Na het aanbrengen van deze tweede laag is het zaak om zo snel mogelijk de magneet boven je gelakte nagel te houden, om het streepjeseffect te krijgen. De magneet zit aan de bovenkant op de dop van de nagellak. Geen probleem als je meerdere potjes hebt staan! Als je echter 1 potje hebt, is dat wat lastig. Je moet dan een laagje lakken, als een gek de dop weer op het potje draaien, het potje omdraaien en dan de magneet boven je nagel houden. En dat alles zonder je net gelakte nagel(s) te beschadigen, succes!

Dit is het beste effect dat ik voor elkaar heb gekregen.
Niet echt heel erg bijzonder als je het mij vraagt.
De nagellak is te bestellen bij Layla zelf voor 11.90 per lakje. Daarvoor zou ik ze zelf nooit kopen. Ik had het geluk dat Demelza er een heleboel had staan!
Ben je toch erg nieuwsgierig naar de nagellak van Layla en wil je er iets van proberen? Ga dan eens voor een holo lak, die schijnen erg mooi te zijn!

Over een paar dagen komt er een post online over de magnetics van W7. Zouden die beter zijn?

Geef een reactie

